Slogan reklamowy – przykłady sloganów piwnych

Advers Copywriting > Creative Copywriting  > Slogan reklamowy – przykłady sloganów piwnych

Slogan reklamowy – przykłady sloganów piwnych

Dziś Międzynarodowy Dzień Piwa i Piwowara! Z tej okazji przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych claimów i sloganów, reklamujących ten złoty trunek. Przed Wami nasza subiektywna lista najlepszych sloganów reklamowych – przykłady pomogą Wam poszerzyć horyzotny, a być może nawet wymyślić swój własny, unikalny claim! Na koniec koniecznie dajcie znać, czy macie swój ulubiony. 

 

najlepsze slogany: żywiec

Kampania marki Żywiec (slogany reklamowe – przykłady)

 

Slogan reklamowy – przykłady i definicja

Slogan reklamowy (inaczej apel, hasło, komunikat) w sposób skrócony (od 3 do 7 wyrazów), często symboliczny odzwierciedla główne założenie dotyczące komunikacji pomiędzy przedsiębiorstwem a rynkiem.

Encyklopedia Zarządzania

Przykłady? Poniżej kilka, które na pewno znacie:

    • Dłuższe życie każdej pralki to Calgon 
    • A świstak siedzi i zawija je w te sreberka
    • Ikea – Ty tu urządzisz
    • Wszyscy mają Mambę! Mam i ja!
    • Może to jej urok, może to Maybelline

Polszczyzna.pl

 

Slogan reklamowy – przykłady sloganów piwnych:

10. Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie (Carlsberg)

To hasło, które funkcjonowało w komunikacji Carlsberga od 1976 do 2011 r. Później na 4 lata zmieniono je na „That’s calls for a Carlsberg”. Producent wrócił jednak do poprzedniego claimu, bo ten na dobre przeniknął do potocznego języka i był kojarzony z marką nawet w czasie, gdy nie był używany. Dobra decyzja! ❤️

Carlsberg wraca do hasła „Prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie”

9. Tyskiego najlepszego (Tyskie)

Zabawa słowem, czyli sympatyczna parafraza sformułowania, które funkcjonuje w języku jako forma życzeń. Pozytywny wydźwięk gwarantowany ?

8. Tymczasem (EB)

Krótki i celny claim, który pojawił się wraz z powrotem marki EB na rynek. Hasło, jak i cała nowa kampania marki, kierowane są do młodych ludzi, żyjących tu i teraz.

7. Dla tych, co się znają (Namysłów)

Pomysłodawcy postawili na podkreślenie elitarności produktu. Reklama ma trafić do koneserów, którzy znają się na produkcji, rodzajach czy jakości piwa. Z drugiej jednak strony dyskredytuje tych, którzy się nie znają… Odważnie. Albo ryzykownie ?

6. Nad jednym nie musisz się zastanawiać. Perła. Jasne!

To hasło, które pojawia się w kampanii marki z 2019 roku. Dość długie, a jednak wciąż proste.

A tak poza tym to świetne mają reklamy! ?

5. Piwo, które warzy więcej (Browar Spółdzielczy)

Na uwagę zasługują też lokalne claimy. Ten należy do Browaru Spółdzielczego. Na stronie browaru możemy poznać rodzaje i procentowy skład każdego z piw, dowiadujemy się też, że browar ma bardzo długą i ciekawą historię. Na pochwałę zasługuje wykorzystanie elementów storytellingu ?

https://www.browarspoldzielczy.com/strona-glowna

4. Mariola okocim spojrzeniu (Okocim)

„Mariola ma oczy piwne, Mariola okocim spojrzeniu…” – to slogan, który towarzyszył grupie piwowarskiej Okocim w latach 90. Agencja Grey sprytnie ominęła zakaz reklamowania produktów z użyciem słów „piwo” czy „wódka”, wykorzystując wiersz Iwo Zaniewskiego i Kota Przybory.

3. Łomżing zaczyna się od leżakowania (Łomża)

Slogan bazuje na neologizmie, nawiązującym do nazwy piwa Łomża. Pojawił się w reklamie wyemitowanej w 2014 roku, a powstał na określenie szeroko pojętego relaksu i odpoczynku od pracy. Za spot odpowiada agencja PZL, a zwrot łomżing przeniknął do języka codziennego i zapoczątkował tworzenie nowych czasowników odrzeczownikowych z angielską końcówką -ing.

2. Żubr w trawie puszczy (Żubr)

Reklamy Żubra od wielu lat bawią i zaskakują pomysłowością. Wszystkie odsłony kampanii opierają się na grze dwuznacznością. Są dowcipne, skłaniają do umysłowego wysiłku i podkreślają łączność z naturą. Mają też prostą budowę składniową, dzięki czemu są łatwo zapamiętywane i powtarzane.

1. Żona bez Ż to tylko ona (Żywiec)

Cały cykl reklam Żywca opiera się na dwuznaczności i promuje apetyt na życie. Kampanie marki oparte są na idei, w której litera „Ż” ma dwojakie znaczenie: odnosi się do piwa Żywiec i do życia. „Żona bez Ż to tylko ona” to jedno z najbardziej wyrazistych i zapamiętywalnych haseł w tej kampanii. Ale też najbardziej kontrowersyjnych! Co ciekawe, na Grupę Żywiec S.A. wpłynęła skarga do Komisji Etyki Reklamy, jakoby reklama była seksistowska i dyskryminująca kobiety. Zarzuty jednak oddalono. A Wy jak myślicie? Niewinna zabawa słowem czy szkodliwy przekaz?

Żona bez Ż to tylko ona - Żywiec. Chce się Ż

Kontrowersyjna kampania marki Żywiec (slogany reklamowe – przykłady)

 

Reasumując: to nasze subiektywnie najlepsze piwne slogany reklamowe. Przykłady równie dobrych można z pewnością mnożyć, dlatego chętnie przeczytamy o Waszych spostrzeżeniach.

Cześć!