5 powodów, dla których musisz mieć content marketing (+infografika)

Advers Copywriting > Content Marketing  > 5 powodów, dla których musisz mieć content marketing (+infografika)

5 powodów, dla których musisz mieć content marketing (+infografika)

Twój biznes, czy tego chcesz, czy nie, polega na przekonywaniu. Przekonywaniu, by ktoś wszedł na Twoją stronę, by zapisał się do newslettera, by wypełnił formularz zgłoszeniowy, a w końcu: by kupił Twój produkt. Jeśli choć raz miałeś do czynienia ze sprzedażą lub obsługą klienta, wiesz dobrze, jak trudne potrafi być to zadanie.

 

A gdyby tradycyjne metody sprzedaży i reklamy zastąpić czymś, co naprawdę działa?

 

content-is-king-1132266_1280

Czym jest content marketing?

Nachalne przekazy reklamowe, agresywne bannery i głośne, wyskakujące okna na ekranach naszych komputerów irytują dziś każdego użytkownika internetu. Tradycyjna reklama traci na skuteczności, a alternatywą dla niej stał się właśnie content marketing. Content w języku angielskim oznacza treść, zawartość. Content marketing to zatem marketing treści, a stanowią go wszelkie działania, których celem jest pozyskiwanie klientów poprzez przekazywanie im wartościowych, ciekawych i przydatnych informacji.

 

Podstawą jest jakość

Stronę internetową ma dziś niemal każdy. Zdobycie klienta za jej pośrednictwem zależy więc wyłącznie od jej zawartości. Postaraj się, by zamieszczona tam treść była nie tylko unikalna i poprawna merytorycznie, ale przede wszystkim, by dawała użytkownikom konkretną wartość. Prowadzisz sklep z częściami samochodowymi? Napisz recencję nowego silnika, zrób rzetelne porównanie trzech najlepszych turbin, a może podpowiedz, jak wybrać najlepszy lewarek? Treść, którą chcesz przekazać swoim odbiorcom, możesz udostępniać za pośrednictwem firmowego bloga, w formie artykułu, poradnika, piktogramów lub nagrania wideo. Pamiętaj, że dobry, wysokiej jakości content jest doceniany przez Google, dzięki czemu Twoja strona będzie pięła się w górę w rankingach wyszukiwania.

 

Walcz o pozycję

W XXI wieku standardowe treści na stronie www już nie wystarczają, aby konkurować o pozycję w Google z firmami, które wykorzystują content marketing. Przewagę zdobędą ci, którzy inwestują w wysokiej jakości treść, generującą leady nie tylko w momencie publikacji, ale także wiele lat później. Content marketing pomoże Ci zbudować wizerunek silnej marki, która – będąc ekspertem w swojej dziedzinie – chętnie dzieli się wiedzą i doswiadczeniem. Konsekwencja w publikacji wartościowego contentu dostarczy Ci wkrótce lojalnych klientów. Chcesz dowodów? Patrz: infografika.

 

new-piktochart_551_7ddcafb309f8c5dcaa149346ea5e6e18d2a1cb85

 

Z raportu Netsprinta (lidera marketingu technologicznego w Polsce), opublikowanego w II kwartale 2016 r. wynika, że wydatki na content marketing wzrosną w tym roku aż o 41,1 %. Czy wzrosną też u Ciebie? Możesz odwlekać tę decyzję na później, ale pamiętaj: Twoja konkurencja nie śpi i właśnie teraz wdraża nowe strategie!