Jak wymyślić nazwę firmy w 8 krokach?

Advers Copywriting > Creative Copywriting  > Jak wymyślić nazwę firmy w 8 krokach?

Jak wymyślić nazwę firmy w 8 krokach?

Jak stworzyć nazwę firmy, która zapada w pamięć i przyciąga klientów? Jakimi cechami powinna odznaczać się dobra, kreatywna nazwa? Poniżej znajdziesz o garść praktycznych porad, dzięki którym w 8 krokach wymyślisz ciekawą, niesztampową i zapadającą w pamięć nazwę firmy.

 

Nazwa firmy w wielu przypadkach okazuje się decydującym czynnikiem w dążeniu do sukcesu. Oczywiście nawet doskonała nazwa nie zawsze pomoże, jeśli produkt nie spełnia innych wymogów rynku, jednak należy pamiętać, że dobra, atrakcyjna medialnie nazwa firmy jest w stanie znacznie ułatwić prowadzenie biznesu, wspomóc działania marketingowe, ułatwić promocję i wyraźnie zmniejszyć związane z nią koszty.

 

Aby samodzielnie stworzyć atrakcyjną nazwę wystarczy postępować zgodnie z poniższymi radami:

 

1. Określ swoją grupę docelową – zastanów się, kim jest Twój klient, czego potrzebuje, a czego obawia. Sporządź listę cech idealnego klienta, czyli takiego, któremu sprzedajesz najwięcej i najczęściej. Jaki jest? Zapracowany, wykształcony, niedostępny? Postaraj się myśleć, jak on. To najlepszy sposób na wymyślenie dobrej nazwy firmy.

 

2. Wymyśl 100 kreatywnych propozycji – czerp inspiracje z otoczenia, czytaj, obserwuj i notuj. Pytaj innych o ich pomysły, śledź bieżące informacje, świat nauki i kultury, oglądaj telewizję. Nie bój się odważnych pomysłów, a nawet braku logiki. Czas na weryfikację propozycji przyjdzie później.

 

3. Stwórz kombinacje wymyślonych propozycji – pamiętaj, że kluczowy jest odbiór nazwy przez odbiorcę, dlatego zastanów się, czy wymyślone hasła nie brzmiałyby lepiej w innej formie. Wykorzystaj wyobraźnię i utwórz jak najwięcej propozycji. Nie ograniczaj się!

 

4. Przeanalizuj poszczególne pomysły – zarówno pod kątem strategicznym, jak i językowym. Pamiętaj, że nazwa firmy musi realizować cele firmy i odzwierciedlać jej cechy strategiczne. Musi być też dość krótka, łatwa do zapamiętania i wymówienia. Usuń z listy wszystkie propozycje, które nie spełniają tych wymogów. Radzimy również usunąć wszystkie hasła zawierające polskie znaki – w przeciwnym razie możesz spotkać się później z wieloma niedogodnościami.

 

5. Przeanalizuj poszczególne pomysły pod kątem schematyczności – czyli usuń te propozycje, które nie budzą zainteresowania, są sztampowe i mało oryginalne. Wśród takich nazw powinny znaleźć się wszystkie zakończone na „-pol” i „-ex”, zawierające przedrostek „naj”, a także nazwy będące nazwiskiem.

 

6. Przeanalizuj poszczególne pomysły pod kątem wymogów prawnych – nie zapomnij o przestrzeganiu zastrzeżonych praw autorskich!

 

7. Przeanalizuj poszczególne pomysły pod kątem dostępności domen internetowych – jeśli planujesz założyć firmową stronę internetową (a z pewnością planujesz) koniecznie sprawdź dostępność domen. Niestety coraz częściej zdarza się tak, że niedostępność domeny zmusza nas do rezygnacji z najciekawszych pomysłów.

 

8. Wyłoń najlepsze nazwy – to najprzyjemniejszy etap procesu. Po przeprowadzeniu dokładnej filtracji wybierz najciekawsze propozycje, spośród których wyłonisz tę najlepszą. Potem pozostanie Ci jedynie jej wdrożenie.

 

Jeśli zastosujesz się do powyższych wskazówek z pewnością wymyślisz świetną, strategiczną i interesującą nazwę. Oczywiście istnieje też prostsze rozwiązanie. Jeśli nie masz zbyt wiele czasu – skontaktuj się z nami. Przeprowadzimy wszystkie powyższe etapy z ogromną starannością i w przeciągu 3-5 dni roboczych (choć czasem proces ten wymaga dogłębnych analiz i wydłużenia prac) dostarczymy Ci finalistów!